Pasticceria Bar Targa, S. Polo 1050, Ve (Rialto)

Pasticceria Bar Targa, S. Polo 1050, Ve (Rialto)

7-7-2012ImageImage

If from the outside it looks a historic and inviting pastry store, inside is the kingdom of rudeness and bad layout of the room. The air conditioner is in the middle of the room with a refrigerator on the side. Service not efficient and forced; cappuccino with “cloud”  foam out of any management in the milk steaming, although served in a cup thin and elegant. Cappuccino and brioche 2.5€ with suspicion of cheating because they have not specified the items of expenditure in the bill.
Rating: TERRIBLE

Se da fuori sembra una pasticceria storica ed invitante, all’interno invece è il regno della scortesia e dalla pessima disposizione del locale con condizionatore in mezzo alla stanza ed un improbabile frigorifero a fianco. Servizio assolutamente non efficiente e forzato; cappuccino con una schiuma “a nuvola” fuori da ogni gestione nella vaporizzazione del latte, seppur servito su tazze sottili ed eleganti. Cappuccino e brioche 2.5€ con dubbio di imbroglio in quanto non sono specificate le voci di spesa nello scontrino.
Giudizio: PESSIMO

One thought on “Pasticceria Bar Targa, S. Polo 1050, Ve (Rialto)

  1. Trovo che le brioche (vuote o con la marmellata) siano decisamente di ottima fattezza e di buona qualità. Concordo con il fatto che il servizio è di pessima qualità con pseudofornai/pasticceri che si inventano baristi: il cappuccino è un po’ dozzinale e decisamente troppo schiumoso. Da notare che il turista si ferma solo per acquistare le mega-liquirizie ripiene .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s